1 jun

Uppsala

Välkommen till en informationsdag om växtodlings- och livsmedelsprogrammet

besök på slu |
Bild av gröna veteax på en åker.

Vad roligt att just du har anmält dig till någon av våra utbildningar; växtodlingsprogrammet och livsmedelsprogrammet. Du har säkert många frågor i valet av utbildning. Vi vill därför bjuda in dig att besöka vårt campus Ultuna i Uppsala där du får träffa andra studenter, lärare och studievägledare och chans att ställa alla de frågor du har.

Välkommen till en inspirerande dag på SLU!

Under dagen kommer du att få möjlighet att träffa både lärare och studenter från både växtodlingsprogrammet och livsmedelsprogrammet. De kommer att dela med sig av sina erfarenheter och insikter om deras spännande och viktiga utbildningar. Våra lärare står redo att besvara alla dina frågor gällande utbildningen, medan studenterna kommer att ge dig en djupare inblick i livet som SLU-student i Uppsala.

Exempel på frågor är:

• Hur ser en vanlig dag ut på utbildningen?
  • Efter avslutad examen, hur ser löneläge och arbetsmarknad ut?
  • Hur är det att studera på universitet?
  • Hur gör jag för att få tag i boende?
  • Hur är det att leva på studiemedel, går det att få pengarna att räcka?
  • Är du orolig för att inte klara av studierna, hur vanligt är det och vilken hjälp finns att få?

När: Lördagen den 1 juni kl.11.00 – 14.00

Plats: servicecenter i Ulls hus Almas allé 8, 756 51 Uppsala.

Under dagen kommer du att bli bjuden på lunch och fika, få delta i en guidad tur på campus tillsammans med studenter och ha massor av tid till att umgås med andra som är intresserade av växtodling och livsmedel.

Vem vet, kanske träffar du dina framtida kurskamrater?

Du är välkommen att ställa alla dina frågor till våra studie- och karriärvägledare. Du kommer även att få träffa representanter från Ultunas studentkår som kan berätta om allt som studentlivet har att erbjuda i Uppsala.

Sista dagen att anmäla sig är den 27 maj

Mer information till dig som har anmält dig kommer den 27 maj, har du frågor? skicka ett mejl till oss på study@slu.se

Anmäl dig till informationsdagen här

De uppgifter du registrerar här kommer att behandlas av SLU för att administrera din anmälan eller ditt besök. Läs mer om behandling av personuppgifter på www.slu.se/personuppgifter.

Tid: 2024-06-01 11:00 - 14:00
Ort: Uppsala
Sista anmälningsdag: 27 maj 2024
Mer information:

Studentrekryteringen, study@slu.se

Programmet för dagen:

11.00 Välkommande och introduktion

11.10 Informationspass om växtodlingsprogrammet med programansvarig och studenter

11.30 Informationspass om livsmedelsprogrammet med programansvarig och studenter

11.50 Lunch och möjlighet till att ställa frågor

12.20 Studie- och karriärvägledarna om vanliga frågor från nyantagna studenter