Internationellt KCF-möte

Publicerad: 06 december 2016

I mitten av november höll KCF det första mötet med IAB, International Advisory Board. I mötet deltog Risto Rautiainen, University of Nebraska, USA och Wolfgang Bokelmann, Humboldt University, Tyskland, samt ett flertal representanter för KCF.

Syftet med IAB är att stämma av KCF:s verksamhet mot det arbete inom företagsledning som pågår internationellt. Gästerna konstaterade att KCF:s verksamhet är unik, med sitt helhetsgrepp om de gröna näringarna.

– Många företagare världen över möter liknande utmaningar som svenska företagare står inför, säger KCF:s Mattias Nordqvist som arrangerade mötet. Mattias Nordqvist är gästprofessor vid SLU och professor i företagsekonomi vid Internationella Handelshögskolan i Jönköping

Inför framtiden finns stora samarbetsmöjligheter på både ett europeiskt och ett internationellt plan och efter mötet beslutades om en ny sammankomst 2017.