Möt Nicholas Jacobsson, ny resurs på SLU Holding

Publicerad: 06 december 2016

SLU Holding har i dagarna fått en ny medarbetare, Nicholas Jacobsson, som kommer att vara placerad i Alnarp och arbeta med rådgivning och affärsutveckling.

Nicholas kommer senast från Industrifonden som är ett av de största och mest aktiva riskkapitalbolagen i Sverige. Där var han investeringsansvarig i södra Sverige. Han har även arbetat på LU Innovation (Lunds universitets Holdingbolag), varit VD för Connect Skåne under fyra år och varit investeringsrådgivare på familjeägda investmentbolag.

Nicholas har sin grundexamen från University of Hull i Storbritannien och har en magisterexamen och Teknisk Lic. i industriell miljöekonomi från Lunds Tekniska Högskola.

– På SLU Holding kommer jag att arbeta som Senior Advisor med placering i Alnarp. Det är oerhört givande och spännande att realisera människors potential, från forskare till företagare. Att få vara med om den resan är fantastiskt, säger Nicholas.

När Nicholas inte jobbar ägnar han sig gärna åt sin familj och friluftsliv. Han är en fena på skidor och ägnar sig åt både längd- och utförsåkning.

Urban Eriksson VD
SLU Holding