Diana - ny post-doc vid CBM

Publicerad: 15 februari 2017

I januari började Diana Garavito-Bermúdez som post-doc vid CBM. Hon är den första av tre nya post-docs som kommer till CBM under året. Diana arbetar med transdisciplinär kunskapsproduktion och utveckling av former och metoder för det.

Diana Garavito-Bermúdez är samhällsvetare med huvudforskningsintresse i informellt lärande inom och om naturliga miljöer, liksom dess betydelse för hållbarhet och hållbar utveckling. Hon har en kandidatexamen i biologi vid Universidad Pedagógica Nacional i Colombia, en master i humaniora och samhällsvetenskap vid Université Paris Descartes i Frankrike, och en doktorsexamen i pedagogik vid Stockholms universitet.

Hennes forskning vid CBM fokuserar på transdisciplinär kunskapsproduktion och utveckling av former och metoder för det. Hennes nuvarande forskningsprojekt fokuserar på vilken kunskap om biologisk mångfald två grupper av lokala användare genererar genom arbete (dvs. arbetsrutiner och arbetspraktiker), och hur den påverkas av deras förhållande till naturen och av genus.

Diana Garavito-Bermúdez, post doc.
Centrum för biologisk mångfald (CBM)
diana.garavito@slu.se 018-67 27 07