Nytt nyhetsbrev om produktionsdjur

Publicerad: 10 mars 2017

Kommittén för lantbrukets livsmedelsproducerande djur vid fakulteten för veterinärmedicin och husdjursvetenskap presenterar ett helt nytt Forskningsnytt med fokus på produktionsdjuren.

Här ska vi förmedla nya forskningsrön om de livsmedelsproducerande djuren, från i första hand SLU:s forskare. Nyheterna kommer att presenteras på svenska, men det finns länkar till vetenskapliga publikationer på engelska.

Vi kommer också att berätta om pågående forskning vid SLU och annat intressant som händer kring produktionsdjuren. Detta nyhetsbrev ersätter LEARN-nytt och ska till att börja med ges ut fyra gånger per år. Läs första numret här

Den nya kommittén för lantbrukets livsmedelsproducerande djur vid fakulteten för Veterinärmedicin och Husdjursvetenskap ansvarar för nyhetsbrevet tillsammans med några av fakultetens samverkanslektorer. Välkomna med att höra av er om ni har synpunkter på nyhetsbrevet.

Margareta Emanuelson,
vice dekan med ansvar för samverkan och ansvarig utgivare för nyhetsbrevet