Open Innovation – Urban Food from Residual Heat

Publicerad: 29 mars 2017

I en ny innovationstävling, där SLU är med som samarbetspartner, bjuds innovatörer från hela världen in att bidra till att utveckla en lösning för användning av lågtempererad restvärme för biologisk produktion, som kan användas i urbana sammanhang. Om man lyckas hitta rätt systemlösning står bland annat Malmö, Lund och Oskarshamn redo att investera i en anläggning. Dessutom bidrar Vinnova med en prispott på 2 miljoner kronor, som fördelas av arrangörerna efter varje bedömningsmoment.

Tävlingen genomförs i tre steg och första deadline för inlämning av bidrag är den 2 juni 2017.

Bengt Persson, universitetslektor och samverkanslektor
Institutionen för landskapsarkitektur, planering och förvaltning                       bengt.persson@slu.se, 040-41 51 41

Bengt Persson är projektledare för LivsID