Populära utbildningar i Alnarp

Publicerad: 02 maj 2017

Antalet sökanden till flera av SLU:s grundutbildningar i Alnarp har ökat sedan förra året. Hortonomprogrammet står för den största procentuella ökningen, där dubbelt så många har ansökt jämfört med 2016.

Andra program i Alnarp som har ökat i antal sökanden är Trädgårdsingenjör (design), Lantmästare och Landskapsarkitektprogrammet.

”Det är naturligtvis väldigt roligt att ansökningssiffrorna inom fakultetens ansvarsområde har ökat. Vi ser det som att våra ansträngningar att utveckla och förbättra utbildningarna har burit frukt, men även att det når ut att vi ger utbildningar som är angelägna.", säger Mats Gyllin, Vicedekan med ansvar för utbildning på grundnivå och avancerad nivå vid LTV-fakulteten i Alnarp.

Antagningen

Fråga oss om behörighet och urval om du har sökt program eller kurser på SLU.

Kontakta oss via epost till antagning@slu.se eller genom kontaktformuläret.

För frågor om studieavgifter, kontakta tuitionfees@slu.se

Måndag 10-12
Tisdag 10-12