Svenska forskarskolan i ekologiska lantbruks- och livsmedelssystem

Senast ändrad: 09 september 2011

Svenska forskarskolan i ekologiska lantbruks- och livsmedelssystem

Uppgifterna är hämtade från Formas hemsida, om du vill läsa mer kan du själv söka i Formas projektdatabas, avancerad sökning. Detta projekt har diarienr: 2004-0542

Namn: Salomonsson, Lennart
Värdhögskola/Institution: Sveriges Lantbruksuniversitet - Centrum för uthålligt lantbruk

Projekttitel: Svenska forskarskolan i ekologiska lantbruks- och livsmedelssystem

Beviljat (SEK): 1 620 000

Beskrivning: Forskarskolan är avsedd för doktoranderna inom Formas forskningsprogram för ekologiskt produktion. Det är en fortsättning på forskarskolan i det förra Formasprogrammet.

SwOFF fokuserar på följande områden: · koordinera och utveckla disciplinär och interdisciplinär doktorandutbildning (kurser, seminarier, workshops) inom ekologiskt/uthålligt lantbruk i ett samarbete med liknande forskarskolor i Norden, · ge de forskarstuderande tvärvetenskapliga perspektiv och stimulera till tvärvetenskapligt samarbete, · stimulera, uppmuntra och stödja publicering och bred spridning av forskningsresultat från forskningsprogrammet, · agera för goda förbindelser med olika internationella program och nätverk, samt underlätta för de studerande att utföra forskning vid forskningsinstitutioner utomlands. Studierektor för SwOFF är Docent Lennart Salomonsson och verksamheten administreras från CUL.