New search
FÖ0428

Marketing

The course content includes:



  • fundamental marketing concepts such as competitiveness, differentiation, consumer behavior, branding, product development, communication, distribution channels and business ethics and sustainable development from a "triple bottom line"- perspective.



  • Methods and models for analyzing markets and conducting a marketing plan



  • Insights from natural resource intensive sectors, such as food, farming and forestry are used to illustrate fundamental concepts, methods and models associated with marketing




The course is implemented with a combination of scheduled activities, such as lectures and seminars, as well as self-directed learning, such as literature reviews and preparations. Students are expected to complete and present practical exercises and/or group project under supervision.


Information from the course leader

Varmt välkommen till Sveriges Lantbruksuniversitet och kursen Marknadsföring!

Här kommer allmän information om studentkonto, registrering på kurs, samt annan praktisk information.

Studentkonto

Studentkonto behövs för att komma åt bl.a. Ladok, Canvas och mejl. För information om hur du skapar ett studentkonto, se här: https://student.slu.se/studieservice/it-stod1/support/ny-student-kom-igang/.

Registrering på kurs

Självregistrering till kurs görs i Ladok mellan 2023-03-08 och 2023-03-22. Kom ihåg att du måste vara antagen och registrerad för att gå kursen. Att du som student får tillgång till Canvas innebär inte att du är registrerad och utan registrering riskerar du att förlora din plats på kursen.

Har du antagits till kursen med villkor behöver du skicka din meritlista till kursledaren som avgör om du får registreras. Gör detta så snart som möjligt då granskning kan ta några dagar.

Särskilt studiestöd

Har du behov av särskilt stöd för undervisning ska du informera kursledaren om det redan vid kursstart så att eventuella särskilda arrangemang kan ordnas. Vid examination behöver du följa instruktionerna i anmälan i Ladok för att anmäla extra stöd. Anmälan för extra stöd inför tentamen stänger 15 arbetsdagar före tentamensdagen.

Avbrott på kurs

Om du avbryter kursen skall du meddela utbildningsadministrationen på econ-edu@slu.se som i sin tur meddelar kursledaren och lägger in ett avbrott i Ladok efter studentens godkännande. Du kan själv anmäla tidigt avbrott (inom 3 veckor efter kursstart) via Ladok Student på studentwebben.

Tentamina

Du behöver anmälda dig till tentamina i Ladok. Anmälan stänger 10 vardagar före tentamensdagen. Det är inte möjligt med efteranmälningar. Du finner din anonymitetskod i Ladok Student.

På onsdagar kl 12:30-14:30 har vi tentautlämning på institutionen (Ulls hus, plan 4). Du behöver ha med dig din legitimation för detta.

Tveka inte att höra av dig till econ-edu@slu.se vid frågor.

Kurslitteratur: Kotler & Armstrong & Parment: Marknadsföring - Teori och Tillämpningar (3e upplagan)

•Finns hos internetbokhandeln, t ex AdLibris eller Bokus.

•ISBN 9781292404530

•Horizon extramaterial online (flervalsfrågor, flashcards, e-text) Login | LearningPlace (pearson.com). Registrera dig med inloggningskod från insidan av bokomslaget eller köp online från Pearson via länken nedan – e-boken ingår!

•Vill du hyra eller köpa en digital version av boken? Köp direkt från Pearson, med eller utan e-learning: Marknadsföring: Teori och tillämpningar 3rd Scandinavian Edition. E-Le – Pearson Nordics och Marknadsföring: Teori och tillämpningar, 3rd edition e-book – Pearson Nordics

Hälsningar,
Utbildningsadministrationen

Course evaluation

The course evaluation is now closed

FÖ0428-40076 - Course evaluation report

Once the evaluation is closed, the course coordinator and student representative have 1 month to draft their comments. The comments will be published in the evaluation report.

Additional course evaluations for FÖ0428

Academic year 2023/2024

Marketing (FÖ0428-40160)

2024-03-20 - 2024-06-02

Academic year 2021/2022

Marketing (FÖ0428-20116)

2021-11-02 - 2022-01-16

Academic year 2020/2021

Marketing (FÖ0428-20116)

2020-11-02 - 2021-01-17

Academic year 2019/2020

Marketing (FÖ0428-20077)

2019-11-01 - 2020-01-19

Academic year 2018/2019

Marketing (FÖ0428-20138)

2018-11-05 - 2019-01-20

Academic year 2017/2018

Marketing (FÖ0428-20046)

2017-10-30 - 2018-01-14

Syllabus and other information

Litterature list

Marknadsföring: Teori och tillämpningar (tredje upplagan)

Författare: Kotler, Philip;Armstrong, Gary;Parment, Anders,

ISBN: 9781292404530

Förlag: Pearson

Course facts

The course is offered as an independent course: Yes The course is offered as a programme course: Agricultural Business and Economics Business and Economics - Sustainable Development (BSc) Forest Business Management (BSc) Tuition fee: Tuition fee only for non-EU/EEA/Switzerland citizens: 26170 SEK Cycle: Bachelor’s level (G1N)
Subject: Business Administration Business Administration
Course code: FÖ0428 Application code: SLU-40076 Location: Uppsala Distance course: No Language: Swedish Responsible department: Department of Economics Pace: 100%