Studio - Planning and designing the residential environment
Information from the course leader
Hej och välkommen till LK0308- studio planering och gestaltning av boendemiljö!
Kursen kommer att ges på distans, men ni förväntas att åka ut på platsbesök och göra vissa exkursioner på egen hand. En del övningstid kan göras på ritsal. Föreläsningar, workshops, handledning och seminarium kommer att ges på Zoom. Har man svårt att studera på distans av olika skäl, kontakta mig. På måndag ses vi för kursstart och föreläsning 8.30 på Zoom: https://slu-se.zoom.us/j/61782544322 Lösen: 538262 Vi har tillgång till ritsal 2A och B under kursen. I planeringen av kursen följer vi myndigheternas rekommendationer samt riktlinjer från SLU centralt. Halvklass A placerar sig på varannan plats på ritsal och halvklass B på de som blir över. Behåll samma plats under hela kursen. I schemat anges när halvklasserna får vistas på ritsal. Övriga tider får ni inte vara där. Vi har valt att ge er access till ritsalarna heldagar. Detta för att undvika trängsel i lunchrum och övriga vistelseytor samt för att ni ska kunna undvika lokaltrafik så mycket som möjligt. Var snälla och respektera det. Ni har lämnat önskemål om indelning i grupper på Doodle. Mitt önskemål var att ni grupperar er efter var ni bor så att ni kan arbeta tillsammans med samma studieobjekt (platser) utan att resa i onödan. Då alla inte verkar ha fått en lämplig grupp så justerar vi dem vid kursstart. Schemat som ligger på kurshemsidan är uppdaterat något och en del små ändringar har gjorts. Vi går igenom det på måndag. Jag förutsätter att alla har laddat ner Zoomklienten: https://student.slu.se/sw-nyheter/2020/3/nu-har-du-som-student-tillgang-till-motesverktyget-zoom/ Om du inte redan har gjort det, registrera dig GENAST! Ni som är antagna med villkor ska senast tre veckor in i kursen ha kompletterat de poäng som saknas. Detta ska redovisas i ett mejl till mig snarast. Därefter gör jag en bedömning om ni släpps in i kursen eller inte. https://student.slu.se/studieservice/it-stod1/support/programvara-for-studenter/adobe/ Vi är alla ganska nya inför distanskurser och situationen är för oss alla oviss. Förutsättningarna kan komma att ändras så vi får alla vara beredda på snabba förändringar. Håll er uppdaterade på meddelanden från Canvas och den mejladress som ni angett. Vi får hjälpas åt att driva kursen på bästa sätt. Vi ses på måndag! Maria Wisselgren
Course evaluation
The course evaluation is now closed
LK0308-20087 - Course evaluation report
Once the evaluation is closed, the course coordinator and student representative have 1 month to draft their comments. The comments will be published in the evaluation report.
Additional course evaluations for LK0308
Academic year 2022/2023
Studio - Planning and designing the residential environment (LK0308-20032)
2022-11-01 - 2023-01-15
Academic year 2021/2022
Studio - Planning and designing the residential environment (LK0308-20063)
2021-11-02 - 2022-01-16
Academic year 2019/2020
Studio - Planning and designing the residential environment (LK0308-20024)
2019-11-01 - 2020-01-19
Academic year 2018/2019
Studio - Planning and designing the residential environment (LK0308-20042)
2018-11-05 - 2019-01-20
Syllabus and other information
Syllabus
LK0308 Studio - Planning and designing the residential environment, 15.0 Credits
Studio - Planering och gestaltning av boendemiljöSubjects
Landscape Architecture Landscape ArchitectureEducation cycle
Bachelor’s levelAdvanced study in the main field
First cycle, has less than 60 credits in first-cycle course/s as entry requirementsBachelor’s level (G1F)
Grading scale
The grade requirements within the course grading system are set out in specific criteria. These criteria must be available by the course start at the latest.
Language
SwedishPrior knowledge
-Objectives
Content
Grading form
The grade requirements within the course grading system are set out in specific criteria. These criteria must be available by the course start at the latest.Formats and requirements for examination
- If a student has failed an examination, the examiner has the right to issue supplementary assignments. This applies if it is possible and there are grounds to do so.
- The examiner can provide an adapted assessment to students entitled to study support for students with disabilities following a decision by the university. Examiners may also issue an adapted examination or provide an alternative way for the students to take the exam.
- If this syllabus is withdrawn, SLU may introduce transitional provisions for examining students admitted based on this syllabus and who have not yet passed the course.
- For the examination of a degree project (independent project), the examiner may also allow the student to add supplemental information after the deadline for submission. Read more in the Education Planning and Administration Handbook.
Transitional provisions
• **Exams**: At least three retake sessions (renewed exams) will be offered within two years of the decision to discontinue the course. • **Compulsory components**: At least one opportunity for a retake session will be offered within two years of the decision to discontinue the course.Other information
The right to participate in teaching and/or supervision only applies for the course instance the student was admitted to and registered on.
If there are special reasons, students are entitled to participate in components with compulsory attendance when the course is given again. Read more in the Education Planning and Administration Handbook.
Additional information
-Further information
Litterature list
- LITTERATURANVISNING med länkar, pdf-er finns i listan nedan. [LITTERATURANVISNING med länkar, pdf-er finns i listan nedan.] (https://slunik.slu.se/kursfiler/LK0308/20087.2021/Litteraturlista.pdf)1) På gården Författare: Artikelserie från DN [På gården] (https://slunik.slu.se/kursfiler/LK0308/20024.1920/Pa_garden_1-4.pdf)1) Bostadsgården Författare: Eva Kristiansson [Bostadsgården] (https://slunik.slu.se/kursfiler/LK0308/20087.2021/Bostadsgarden_kristensson.pdf)1) Stadens struktur Författare: Malmö stad [Stadens struktur] (https://malmo.se/download/18.77b107c212e1f5a356a800056565/1491304896762/Stadens+Struktur_sk%C3%A4rm_alla+delar.pdf)1) Effektiv visuell kommunikation, kap 7-10 Författare: Bo Bergström Kommentar: Presentationsteknik. Kap 7 Typografin, kap 8 Texten, kap 9 Bilden, kap 10 Formen
OBS: Tryckt upplaga.
- Designprocessen Författare: Sasaki m fl. [Designprocessen] (https://slunik.slu.se/kursfiler/LK0308/20024.1920/Designprocessen.pdf) Kommentar: Litteraturkompendium
- Forests, Trees and Human Health, chap 5 Författare: Nilsson, Sangster m fl [Forests, Trees and Human Health, chap 5] (https://slunik.slu.se/kursfiler/LK0308/20042.1819/Chapter_5_final_author_copy.pdf) Kommentar: Miljöpsykologi
- Nature and Health Författare: Hartig, Mitchell m fl [Nature and Health] (https://slunik.slu.se/kursfiler/LK0308/20042.1819/Hartig_Mitchell_De_Vries_Frumkin_ARPH_2014_nature_and_health_final.pdf) Kommentar: Miljöpsykologi