Studentarbeten visas på anslagstavlor i entréhall. Foto.
29 maj

Alnarp & Uppsala

Thesis Day 2019

Thesis Day är dagen då SLU:s studenter står i fokus och berättar om sina examensarbeten vid posterutställningar och muntliga presentationer. Hela SLU får tillfälle att fira våra studenter som snart är klara med sina studier, på väg ut i arbetslivet och välkomna dem som nybakade SLU-alumner. Familj, vänner, kursare, lärare, SLU-personal och alla andra som är allmänt intresserade av SLU:s ämnesområden är välkomna att delta!

• Ultuna- Alice Ersson, SLUSS
  • Alnarp -Thea Folke; SLUSS
13.00 Thesis Day inleds gemensamt i Ultuna och Alnarp
  • SLU:s rektor, Karin Holmgren, inleder.
  • Årets SLU-alumn 2018, Elin Olofsson, tar emot sitt pris och håller en presentation.
  • Ida Backström.
Lokal

Aulan i Alnarp och Ultuna.

Inledningen kan också ses via live-stream >>

14.00 Posterutställning och miniseminarier

På utställningen får du träffa SLU:s studenter som har skrivit examensarbete under läsåret och ta del av deras resultat. Samtidigt sker miniseminarier. Kom och löär dig med om våra viktiga ämnesområden.

Läs mer om seminarierna och de exemanesrbeten som visas längre ned på denna sida.

Alnarp: Foajén

Ultuna: Ulls hus, plan 1.

16.00 Ceremoni och prisutdelning
Lokal

Aulan i Alnarp och Ultuna.

17.00 Mottagning med mingel

Alnarp: Foajén

Ultuna: Ulls hus, plan 1.

Det här presenteras på posterutställningen och miniseminarierna

Studenteras miniseminarier

Kommer inom kort.

Om talarna vid inledningen

Elin Olofsson är skapare till hashtaggen #slutavverkat på Instagram, skogsbranschens upprop mot sexism och sexuella trakasserier i den globala #Metoo-rörelsen. Elin Olofsson blev Årets SLU-alumn 2018 då hon har bidragit till ökad takt i jämställdhetsarbetet i skogssektorn och inom SLU. Elin Olofsson har jägmästarexamen från SLU och har sedan examen 2010 jobbat i olika roller på SCA Skog i Umeå, alla med kopplingar till virkesköp och marknad.

Ida Backström är SLU-alumnen som tog min hortonomexamen 2013. Inriktade sig på växtskydd under utbildningen och har sedan examen jobbat med fältförsök, innovation inom livsmedel, konkurrenskraft, näringspolitik och nu senast rådgivning. En stolt SLU alumn som brinner för att driva både utbildningen och den gröna näringen framåt.

Tid: 2019-05-29 13:00 - 18:00
Ort: Alnarp & Uppsala