Vatten. Foto.
18 nov

Lunch Webinar 12.00-13.00

RAS-odling på land ger mer svenskodlad fisk

Vattenbruket har olika förutsättningar i olika delar av landet. I norr finns de stora kassodlingarna med regnbåge och röding, medan det i söder främst finns landbaserade odlingar med bland annat tilapia och ålmal. I vår nya webbinarieserie "Hållbart från norr till söder" gör vi en djupdykning i vattenbrukets olika produktionsformer, utmaningar och möjligheter.

Hållbart från norr till söder - höstens webbinarier om vattenbruk

I serien berättar forskare och vattenbrukare om hur de arbetar för att få det svenska vattenbruket ännu mer hållbart. Bland annat handlar det om hur de jobbar med cirkulär produktion, både för att minimera påverkan på miljön och för att få en ökad produktion av sjömat.

18 November - RAS-odling på land ger mer svenskodlad fisk

Föreläsare: Joel Oresten, Smögenlax, och Kristina Snuttan Sundell, Göteborgs universitet.

Lägg in alla datum i kalendern redan nu!

Mer information och anmälan till dessa webbinarier på Landsbygdsnätverkets webbplats.

Tid: 2020-11-18 12:00 - 13:00
Ort: Lunch Webinar 12.00-13.00
Arrangör: Landsbygdsnätverkets arbetsgrupp för fiske och vattenbruk, SLU Aquaculture, SWEMARC and Nationellt Kompetenscentrum för Vattenbruk.

Previous webinar in the series

NOTE! All webinars will be recorded so you can watch them afterwards (link will be added after each webinar).

Fish farming in the northern cultural landscape

Speakers: Anders Kiessling, SLU and Pär Byström, Umeå University.
Video link: Watch the recorded webinar: Sustainable fish feed of the future (link will be added on this page after the webinar).

Sustainable fish feed of the future

Speakers: Markus Langeland, SLU and Friederike Ziegler, RISE.

Aquaculture in symbiosis with the agricultural landscape

Speakers: Anders Kiessling, SLU and Johan Ljungquist, Gårdsfisk.
Video link: Watch the recorded webinar: Aquaculture in symbiosis with the agricultural landscape (link will be added on this page after the webinar).