Digitalt

SLU Fältforsks ämneskommitté Växtnäring

möten, sammanträden |

Möte med SLU Fältforsks ämneskommitté Växtnäring

Välkommen på digitalt möte/seminarium med Ämneskommitté växtnäring den 26 november kl. 10-12

Ämneskommitté Växtnäring är ett öppet forum för alla med intresse för fältförsöksverksamhet inom växtnäringsområdet. Den arbetar med utveckling och forskningsformulering, samt information och resultatspridning inom området.

Vid detta möte kommer fokus att ligga på de långliggande växtnäringsförsöken.

Anmäl dig på följande länk:

Anmälda deltagare kommer att få en inbjudan på zoom.

På programmet:

• Överblick över vilka försök som finns och resultat hittills, Gunnar Börjesson
  • Vad säger försöken om kolinlagring? Thomas Kätterer
  • Diskussion:
    • Nyttjas resultaten för rekommendationer om PK-gödsling? Hur/varför inte?
    • Finns det försök som spelat ut sin roll eller behöver en uppdaterad plan/PM?
    • Vilka eventuella nya frågeställningar behöver belysas om medel uppstår för nya långliggande försök?

Har du förslag på ytterligare diskussionspunkter eller vill du bidra med en presentation under diskussionen - anmäl gärna detta i förväg till sofia.delin@slu.se alternativt anders.ericsson@hushallningssallskapet.se.

Välkomna!

Sofia Delin och Anders Ericsson