9 sep

Årets SLU-alumn 2019 Svante Axelsson - föreläsning och prisutdelning

Bild på Svante Axelsson, Årets SLU alumn 2019.

Svante Axelsson, nationell samordnare för Fossilfritt Sverige blev utsedd till Årets SLU Alumn 2019 för sitt arbete för hållbarhet. Nu kommer han till campus Ultuna för att ta emot sitt pris och hålla en föreläsning.

Svante Axelsson leder arbetet med att göra Sverige till ett av världens första fossilfria välfärdsländer. Han samordnar över 170 aktörer från näringsliv, kommuner, regioner och organisationer och hjälper dem ta fram planer för att minska sina utsläpp.

Tidigare var Svante Axelsson generalsekreterare för Svenska naturskyddsföreningen i 16 år. Idag har Naturskyddsföreningen 224 000 medlemmar. Dessutom har Svante Axelsson varit en engagerad och entusiasmerande lärare under sin tid på SLU. Som debattör har han även skrivit böcker och varit sommarvärd.

Föreläsning och prisutdelning

Följ föreläsningen och prisutdelningen online via denna länk (länken är aktiv den 9 september med start kl. 12.50).

Tid: 2020-09-09 13:00 - 14:00
Ort: Online