10 mar

Klostret, Ystad

INSTÄLLD Föreläsning: Nationella genbanken bevarar trädgårdsväxter för framtiden

evenemang |

I juni 2016 invigdes Nationella genbanken för vegetativt förökade trädgårdsväxter. Genbanken innehåller en unik samling äldre trädgårdsväxter från hela landet. Den är placerad vid Sveriges lantbruksuniversitet i Alnarp och är en fältgenbank där sorterna bevaras genom odling tillsammans med sin kulturhistoria.

Föredrag av genbankskurator Karin Persson.

Tid: 2021-03-10 19:00
Ort: Ystad
Lokal: Klostret
Pris: 80:-
Mer information:

Förbokning till Klostrets reception 0411-57 72 86. Klostret i Ystad följer utvecklingen kring coronaviruset och agerar efter Folkhälsomyndighetens rekommendationer. Detta kan innebära att program behöver anpassas eller ställas in med kort varsel.

Karin Persson, genbankskurator för prydnadslökar, prydnadsknölar och krukväxter vid Nationella genbanken

Institutionen för landskapsarkitektur, planering och förvaltning, SLU
karin.persson@slu.se, 040-41 55 46, 0702-64 63 56