14 apr
15 apr

online

Den digitala omställningen - Nordiskt perspektiv

Den digitala omställningen - Nordiskt perspektiv. SLU Landskaps lärarforum (TSF-Forum) bjuder in till workshops under våren 2021

Under året 2020 har hela världsbefolkningen fått erfara effekterna av Covid-19. Vi har alla påverkats på olika sätt och vi tar med oss olika erfarenheter både privat och i arbetet. Undervisningen har digitaliserats och möten sker via olika digitala plattformar. Förra året ordnande TSF-forum flera workshops för lärare, både för att inspirera och diskutera de utmaningar vid var mitt inne i och stod inför. Det vi nu frågar oss är hur omställningen har fungerat? Vilka erfarenheter har vi tagit med oss vad gäller den digitalisera undervisningen?

TSF-forum bjuder in till workshops för att dela våra erfarenheter, tipsa om råd och tillvägagångsätt för att ge bästa möjliga förutsättningar för våra studenter att studera vid SLU.

Vi tar tacksam emot teman och reflektioner kring dina erfarenheter av digitalisering av undervisningen 2020. Vi kommer att samla ihop de teman som ni tar upp inkl. utmaningar och lösningar som ni har kommit på.

Skicka era reflektioner/teman till: petra.thorpert@slu.se

Tid: 2021-04-14 - 2021-04-15
Ort: online
Arrangör: SLU Landskap Lärarforum
Mer information:

Inbjudan med zoomlänk har skickats ut via e-post.

Om du saknar inbjudan, kontakta petra.thorpert@slu.se

Resultatet blir en sammanställning av vad vi gemensamt kommer fram till och kommer att finnas tillgänglig för er som inspiration för fortsätt utveckling av digitala undervisningsmetoder på vår hemsida: SLU Landskaps Lärarforum

SLU Landskap
SLU Landskap är en tvärinstitutionell plattform för samverkan och gemensam profilering av landskapsämnet inom SLU och en av de största miljöerna inom forskning och undervisning inom landskapsarkitektur i Europa.