11 maj

Webinar, via Zoom

One Health webbinarium #14 (på svenska) - Margareta Håkanson, Hanna Sassner, Petra Andersson, Marie Gudmundsson, Anna Lundberg, Katja Lundquist & Lena Lidfors

seminarier, workshops |
Vandrande man i en färgfylld skog på hösten i sällskap av en hund.

Effekter av virtuell skog och gröna inomhusmiljöer för ökat välbefinnande. Nya metoder för att undersöka resistens hos hästens spolmask. Grön rehabilitering som behandling. Hur utvecklas malariamyggor för att bita människor? Varför djur och natur i barns vardag? Det, och mycket mer kommer SLU Future One Health att ta upp under vårens webbinarieserie.

SLU Future One Health har hittills finansierat ett 20-tal fördjupade analyser. I denna serie presenteras resultaten av dessa studier gjorda av SLU-forskare i samarbete inom och utanför SLU.

När? Varannan tisdag från 9 februari till 2 June maj kl 12.00-13.00
Var? via Zoom

För mer information och registrering, gå till den engelska sidan.

Välkommen!

Håll utkik i vårt engelska kalendarium efter kommande webbinarier i serien.

Den 11:e maj presenterar Margareta Håkanson, Hanna Sassner, Petra Andersson, Marie Gudmundsson, Anna Lundberg, Katja Lundquist & Lena Lidfors Hästunderstödda insatser – samspel mellan hästens välfärd och människans säkerhet

Seminariet hålls på svenska

Tid: 2021-05-11 12:00 - 13:00