15 sep

Årets SLU-alumn 2021 - Prisutdelning och föreläsning

evenemang |
Årets alumn 2021 Tove Fall. Foto: Göran Ekeberg

Utmärkelsen delas ut till en tidigare student som är en inspirerande förebild och som har gjort en framstående karriär eller viktig insats inom sitt område, någon som skapar förutsättningar för en hållbar, levande och bättre värld. Den 15 september kommer Tove Fall att ta emot sitt pris och hålla en föreläsning.

Prisutdelningen samt föreläsning med möjlighet att ställa frågor.

Följ livesändningen

Juryns motivering

Tove Fall har under coronapandemin trätt fram i media som en mycket kompetent och förtroendegivande företrädare för sitt vetenskapsområde, molekylär epidemiologi. Hennes kloka ord och förmåga att begripligt förmedla kunskap är en stor tillgång i kampen mot covid-19 i Sverige.

Hennes kompetens och mediala medverkan gagnar SLU då det tydliggör att en utbildning från SLU bidrar till positiva effekter i samhällsdebatten och bättre hälsa hos både människor och djur.

Tid: 2021-09-15 13:00 - 14:00
Ort: Online
Mer information:

Utmärkelsen delas ut till en tidigare student som är en inspirerande förebild och som har gjort en framstående karriär eller viktig insats inom sitt område, någon som skapar förutsättningar för en hållbar, levande och bättre värld. En jury med representanter från SLU, samt en tidigare utnämnd årets alumn, utser en vinnare bland de nominerade.

Information om kriterier och utnämningsprocess, samt tidigare pristagare av utmärkelsen Årets SLU-alumn.