31 aug

Baltic Sea Science Center på Skansen, Stockholm

Lärarevent: Östersjödagen den 31 augusti på Skansen (FULLBOKAT)

evenemang |

Hur väcker vi och stöttar ungdomars engagemang kring havs- och miljöfrågor? Det är temat för årets Östersjödag där vi bjuder in dig som arbetar inom skolans värld. Välkommen på ett event för lärare och rektorer på Östersjödagen den 31 augusti på Skansen.

På plats finns bland andra Kata Nylén, klimatpsykolog och expert på klimatångest – och på vad som krävs för att skapa handlingskraft och framtidstro. Möt även Oskar Kihlborg, en sann äventyrare, klimatkämpe och inspirationskälla!

Välkommen att fira vårt närmsta hav under Östersjödagen den 31 augusti på Skansen!

Tid: 2023-08-31 17:00 - 19:00
Ort: Stockholm
Lokal: Baltic Sea Science Center på Skansen
Arrangör: Skansen i samarbete med Stockholms universitet, Sveriges lantbruksuniversitet och Stockholm Vatten och Avfall.
Sista anmälningsdag: 17 augusti 2023
Mer information:

Anmälan gör du via Skansens hemsida där du även hittar mer information.

Eventet är kostnadsfritt. Under kvällen får du ta del av information, ny kunskap och inspiration för att väcka intresse, engagemang och motivation kring klimatfrågor hos ungdomar. Du får tips och förslag på aktiviteter som skapar ett roligt lärande.

Du får också möjlighet att under höstterminen boka en kostnadsfri lektion för dig och din klass på Skansen.

Vi bjuder på dryck och lättare tilltugg.

Läs mer om SLU och Baltic Sea Science Center