Dennis Eriksson bytte labbet mot skrivbordet

Publicerad: 06 oktober 2016

Nyheter från Mistra

"Under nio månader arbetade Dennis Eriksson på EPSO (European Plant Science Organisation) i Bryssel. Han är annars verksam inom Mistra Biotech och utbytet finansierades av Mistra via satsningen Mistra Fellows.

– Det var en givande erfarenhet. För mig som länge har arbetat vetenskapligt med växtforskning var det nyttigt att få möta beslutsfattare inom mitt forskningsområde."

"Dennis Eriksson från Mistra Biotech fick genom satsningen möjlighet att arbeta på EPSO (European Plant Science Organisation) i Bryssel. Det är en oberoende organisation som representerar forskningsinstitut och universitet i mer än 30 länder kring frågor som rör växtforskning och växtförädling.

– Det var fantastiskt roligt tid och en givande erfarenhet. Framförallt har jag lärt mig hur jag utifrån mitt akademiskt perspektiv kan jobba gentemot politiker och andra beslutsfattare." - Malin Lindgren