Boksläpp av nya humleboken på institutionen för landskapsarkitektur, planering och förvaltning

Publicerad: 23 november 2016
Färgfoto som föreställer en chokladtårta dekorerad med humlekottar.

Onsdag den 23 november var det boksläpp för Humle i den svenska nationella genbanken på institutionen för landskapsarkitektur, planering och förvaltning vid SLU Alnarp.

Else-Marie Strese, projektledare för POM:s Sparrisupprop, firade boksläpp och presenterade sin nya humlebok för de anställda på institutionen. Else-Marie berättade om arbetet med att inventera, analysera och bevara äldre humle och beskrev humlens alla goda egenskaper. Alla som kom på släppet bjöds på hembakad chokladtårta med humle och chokladpraliner med humlefyllning.

Else-Marie Strese, projektledare för Sparrisuppropet
Programmet för odlad mångfald/Institutionen för landskapsarkitektur, planering och förvaltning, SLU else-marie.strese@nordiskamuseet.se, 0150-48 75 20