Tillväxt Trädgård på Elmia Garden

Publicerad: 02 november 2016

Tillväxt Trädgård var med på Elmia Garden i oktober och spred information om verksamheten och om SLUs utbildningar. Elmia Garden är branschmässan för dem som arbetar i detaljhandeln och med produktion av prydnadsväxter och plantskoleväxter.

Tillväxt Trädgård informerade om samarbetet och om aktuella projekt om plantskola och prydnadsväxter. Det var stort intresse för Tillväxt Trädgårds nyhetsbrev. På bilden syns Karl Johan Bergstrand, SLU, som pratade prydnadsväxtodling med besökarna. Anna Larsen från HIR Skåne informerade om olika plantskoleprojekt. Helena Karlén pratade om SLUs utbildningar och om den nya alumnverksamheten för dem som tidigare studerat på SLU. Från Tillväxt Trädgård var även Lena Johnsson och Johan Ascard med.

Johan Ascard, Verksamhetsledare för Tillväxt Trädgård
Fakulteten för landskapsarkitektur, trädgård- och växtproduktionsvetenskap/Enheten för samverkan och utveckling
johan.ascard@slu.se, 040-41 50 62