Forskningsaktuellt - ett nyhetsbrev från mark och miljö

Publicerad: 24 oktober 2017

Nu har institutionen för mark och miljö lanserat nyhetsbrevet Forskningsaktuellt! Här berättar vi om vår senaste forskning och hoppas på att inspirera företag och myndigheter att ta kontakt med oss för att samverka kring hållbar användning av mark- och vattenresurser.

– Vi ville ge ut ett nyhetsbrev för att snabbare få ut forskning till de myndigheter och företag som är extra intresserad av våra resultat, säger Håkan Marstorp, prefekt på institutionen.

– Redan efter vårt första utskick har vi fått förfrågningar om studiebesök på institutionen. Det känns förstås jätteroligt! Vi hoppas på lång sikt på att det här kan vara en del i ett starkare band mellan SLU och myndigheter och företag, säger Helena Aronsson, samverkanslektor på institutionen.

Läs vårt första nyhetsbrev här:

Nyhetsbrev 1 - oktober 2017

Vill du veta mer eller prenumerera på nyhetsbrevet? Kontakta mig!

Svartvitt porträtt av en kvinna, foto.Helena Aronsson, universitetslektor och samverkanslektor
Institutionen för mark och miljö, SLU
helena.aronsson@slu.se, 018-672466