Pedagogiskt jubileumspris till Hans Andersson

Publicerad: 05 oktober 2017

Hans Andersson kommer under lördagens doktorspromotion bli tilldelad Jubileumspriset, som delas ut i och med SLU:s 40 års jubileum, för god pedagogisk lärargärning och övergripande utvecklingsarbete av SLU:s utbildningar.

JUBILEUMSPRISET PROFESSOR HANS ANDERSSON, inst. för ekonomi

Hans Andersson har ett långvarigt och stort engagemang för SLU och SLU:s utbildningar. I möten med studenter satsar Hans på att lära känna varje individ för att anpassa budskap, stöd och kravnivåer. Den bredd av undervisningsmeriter Hans uppvisar är inte bara imponerande utan framförallt inspirerande.

(ur promotionsskriften 2017)

Fakta:

PEDAGOGISKA PRISET 2017

SLU delar från och med 2006 ut två stycken pedagogiska pris för ”föredömliga insatser inom pedagogik och undervisning”. Ett pris är individuellt (lärare, studierektor eller motsvarande) och ett är ett lagpris (lärarlag, institution eller motsvarande). Nomineringar görs av studenter och lärare.

2017 delas även ett särskilt jubileumspris ut. Priset ges till någon som har en lång och god pedagogisk lärargärning och har arbetat övergripande för utveckling av SLU:s utbildningar