Framtidens djur, natur och hälsa söker kommunikatör

Publicerad: 13 december 2017
En person och en hund i en höstskog, foto.

Fakulteten för veterinärmedicin och husdjursvetenskap söker en kommunikatör som kan arbeta 75% med SLU Framtidens djur, natur och hälsa och 25% med SLU:s plattform för akvakultur.

Framtidplattformarnas verksamhet kännetecknas av ett tvär- och mångvetenskapligt arbetssätt, som bedrivs fakultetsöverskridande och i samverkan med relevanta samhällsaktörer.

SLU Framtidens djur, natur och hälsa arbetar med utgångspunkt i tre fokusområden; One Health, betydelsen av naturupplevelser och sällskapsdjur för människans hälsa och välbefinnande, samt djurhälsa och djurvälfärd hos sport- och sällskapsdjur.

SLU:s plattform för akvakultur arbetar för att konsolidera och utveckla ämnesområdet akvakultur vid SLU; att förstärka fakultetsövergripande samverkan och samordning av forskning och utbildning samt synliggöra SLU:s akvakulturverksamhet internt och externt. Akvakultur (odling av fisk, skaldjur och andra vattenlevande organismer) är en av de snabbast växande livsmedelssektorerna globalt sett – SLU vill bidra till utvecklingen av hållbar akvakultur!

Läs hela annonsen och sök tjänsten här.