Intervacc noteras på Nasdaq

Publicerad: 13 mars 2017

Intervacc, som har sin grund i forskning från SLU och Karolinska Institutet, har noterats på Nasdaq First North. Företaget arbetar för att möta det ökade behovet av djurhälsa genom nya djurvacciner.

En nyemission till allmänheten i Sverige och institutionella investerare har genomförts inför noteringen.

Intervaccs huvudområden är vacciner mot ekonomiskt betydelsefulla bakteriella infektioner, i första hand inom djurhälsovård. Bolagets vaccinkandidater bygger på mångårig forskning vid SLU och Karolinska Institutet som lagt grunden till den teknikplattform som utgör basen i Intervaccs forsknings- och utvecklingsarbete.

– Intervacc är ett bra exempel på att SLU:s forskning kommer till användning i samhället. Marknaden för djurvacciner växer globalt och företaget arbetar med den viktiga uppgiften att möta det ökade behovet av effektiv djurhälsa, säger Turid Sundin Carlsson, operativ chef på SLU Holding.