Trender på Trädgårdskonferensen 2017

Publicerad: 26 april 2017

Den 24 oktober är det dags för trädgårdskonferens på Scandic City i Linköping. Inledningstalare blir trendanalytikern Sofia Ulver, inspirerande och tankeväckande forskare vid Lunds universitet. I sin forskning berör hon konsumtionsmönster - trender, aktörer och maktstrukturer.

Trädgårdskonferensen 2017 fokuserar på framtidsfrågor och trendspaning med koppling till de gröna näringarna. Även särskilda teman om bland annat företagsledning, kvalitet och teknik står på programmet. Det handlar om trendspaning, men vi gräver också djupare i intressanta och aktuella träddgårdsfrågor.

Konferensen riktar sig till hela trädgårdsnäringen och alla som arbetar med yrkesmässig produktion av grönsaker, frukt, bär, prydnadsväxter, plantskoleväxter och andra trädgårdsväxter.

Mer information och anmälan till konferensen.

Susanna Lundqvist, projektledare
Enheten för samverkan och utveckling, SLU i Alnarp