Alnarpsstudenter får pris

Publicerad: 25 augusti 2017

Landskapsarkitekterna Kajsa Nilsson och Elin Svensson har tilldelats Föreningen Sveriges Stadsträdgårdsmästares examensarbetspris 2017 för arbetet Framgångsrik parkförvaltning – inspirerande vägledning från små kommuner med stora ambitioner. Priset delades ut vid föreningens kongress i Visby den 24 augusti.

Juryns motivering till examenarbetspriset löd:

Landskapsarkitekterna Kajsa Nilsson och Elin Svensson tilldelas Föreningen Sveriges Stadsträdgårdsmästares examensarbetspris 2017 för arbetet Framgångsrik parkförvaltning – inspirerande vägledning från små kommuner med stora ambitioner.
Kajsa och Elin får priset för att på ett inspirerande och pedagogiskt sätt visar på framgångsfaktorerna från parkförvaltningarna i Enköping, Sävsjö, Laholm och Sölvesborg. Kommuner med stora ambitioner vad gäller parkutveckling och parkförvaltning. Föreningen Sveriges Stadsträdgårdsmästare vill med detta pris tacka för ett mycket relevant och intressant arbete och hoppas att alla kommunala parkförvaltningar i Sverige inspireras.