Är det spindelmannen vi söker? - Anna Rising i radio och TV om jobb som spindeltrådstillverkare

Publicerad: 15 september 2017

Jobba i spindelmannendräkt? Helt ok tycker Anna Rising i en intervju i P4 Extra angående den utannonserade tjänsten som postdoktor på institutionen för anatomi, fysiologi och biokemi.

Flera media har uppmärksammat att SLU söker en person som ska jobba med att vidareutveckla den spindeltrådsproduktion som var en stor nyhet för ett tag sedan.

Bland annat medverkade Anna Rising, universitetslektor vid institutionen för anatomi, fysiologi och biokemi i TV4 Nyhetsmorgon och P4 Extra (Anna hör du ca 1:03:23 in i programmet) där hon fick berätta lite mer om vad tjänsten och produktion av spindeltråd egentligen syftar till.

(Hon avslöjar också att man behöver vara disputerad och kunna en del om proteiner och annat för att ha en chans att få tjänsten.)

Anna Rising, Professor
Institutionen för anatomi, fysiologi och biokemi (AFB), Institutionen för anatomi, fysiologi och biokemi
anna.rising@slu.se, +46709744888