SLU söker utvecklingsledare för området mat/livsmedel

Publicerad: 18 september 2017

Har du forskarutbildning och är vetenskapligt skicklig inom ett livsmedelsrelaterat ämne? Är du dessutom bra på att driva processer, samverka och se saker ur ett helhetsperspektiv? SLU utlyser en tjänst som utvecklingsledare för området mat/livsmedel. Tjänstens placering är i Alnarp, vid fakulteten för landskapsarkitektur, trädgårds- och växtproduktionsvetenskap. Sista ansökningsdag är 2 oktober 2017.

Som utvecklingsledare för området mat/livsmedel kommer du att utveckla fakultetens insatser inom livsmedelsområdet, särskilt forskning och samverkan med det omgivande samhället. Du ges också möjlighet att bedriva egen forskning knuten till verksamheten vid någon av fakultetens institutioner.

I utvecklingsledarrollen är du ett stöd till fakultetsledningen och verkar i SLU-gemensamma sammanhang, både nationellt och regionalt. Inom SLU finns en rad samarbeten inom livsmedelsområdet, exempelvis inom den nya plattformen SLU Future Food som ska bidra till ett hållbart livsmedelssystem. Förutom att arbeta tillsammans med fakultetens medarbetare kommer du att samarbeta med medarbetare på övriga fakulteter vid SLU samt externa aktörer och intressenter inom hela värdekedjan.

Tjänsten är tidsbegränsad, med möjlighet till förlängning.