Vägen från Växjö till Alnarp

Publicerad: 16 januari 2018

I ett Nyhetsbrev från Skog Alnarp berättar två studenter om sin resa från Skogskandidatprogrammet på Linnéuniversitet i Växjö till en Master från Euroforester på SLU i Alnarp.

De studenter som läser kurser på Euroforester Masterprogrammet i Alnarp har oftast stor variation och bakgrund. Programmet har många studenter från olika delar av världen, men även svenska studenter med olika bakgrund. I detta Nyhetsbrev kan ni läsa om två studenter som läst sin kandidat i Växjö på Linnéuniversitet och som sedan gjort sin Master på Euroforester i Alnarp.

"Genom att kombinera Växjö och Alnarp fick Thomas Fransson den skogliga utbildning han önskade sig"

Thomas arbetar med virkesanskaffning och rådgivning. Här informerar han norska skogsägare om gallring.

"Kristian Björkemar är tillbaks i barndomens Landskrona efter många turer ute i världen."

Läs deras spännande resor och vad de har hamnat efter sin utbildning i detta Nyhetsbrev från Skog Alnarp.