Åse Lundh får samverkanspris

Publicerad: 27 november 2018

Professor Åse Lundh på institutionen för molekylära vetenskaper har fått Fakulteten för naturresurser och jordbruksvetenskaps (NJ) årliga samverkanspris.

Fakulteten för naturresurser och jordbruksvetenskap (NJ) delar årligen ut utmärkelsen "Årets samverkare" till den eller de som på ett synligt och nyskapande sätt, i samverkan mellan akademin, näringsliv, offentlig sektor och andra aktörer, bidragit till att öka kunskapen om hur människan kan förvalta och nyttja de biologiska naturresurserna på ett hållbart sätt.

Samverkansnämnden firade priset med tårtfika på institutionen. Priset överlämnades av Hanna Bergeå från Samverkansnämnden.

Åse Lundh forskar på kvalitetsegenskaper hos mjölk och mejeriprodukter. Läs mer om hennes forskning här.