Nytt faktablad om ekologisk potatis – ”Odla kvalitet, steg för steg”

Publicerad: 28 mars 2018
Potatis i jord.

Nu finns ett nytt faktablad om ekologisk potatisproduktion med fokus på produktkvalitet. Faktabladet som är på engelska är anpassat för europeiska förhållanden och allt är därför inte relevant för svenska förhållanden men med viss anpassning finns mycket matnyttig information att hämta för exempelvis rådgivare.

Faktabladet är ett resultat av Horizon 2020-projektet OK-Net Arable (Organic Knowledge Network for Arable Crops). Syftet med projektet är att sprida och dela kunskap mellan lantbrukare, rådgivare och forskare för att öka produktiviteten och kvalitén inom ekologisk vegetabilieproduktion i Europa.

Faktabladet är producerat av FiBL (Forschungsinstitut für biologischen Landbau/Research Institute of Organic Agriculture) och översatt till engelska av den  brittiska organisationen ORC (The Organic Research Centre).