SLU-alumn uppmuntrar studenter från Uganda att välja SLU

Publicerad: 24 oktober 2019

I måndags deltog SLU-alumnen Bruno Sserunkuma Akejo i Study in Sweden Academic Fair vid Makerere University Kampala i Uganda. Mässan organiserades av den svenska ambassaden i Uganda och Study in Sweden.

Under mässan fick studentera information om universiteten i Sverige, inklusive SLU och våra internationella masterprogram. Bruno berättade bland annat om ansökningsprocessen, stipendiemöjligheter och naturligtvis studentlivet i Sverige.

Bruno pluggade på SLU mellan 2014 och 2016 och är grundaren och chef för Action for Child Social and Economic Transformation (ACSET) i Uganda.

- Mässan var en framgång och jag hoppas att SLU fortsätter att vara representerade på liknande mässor. Till min överraskning berättade cirka fem studenter att de hade hört att SLU är ett av världens bästa universitet inom  jordbruksvetenskap, säger Bruno.

Sammantaget deltog cirka 300 studenter på mässan. Senare i höst kommer andra alumner från SLU att delta i liknande mässor i Vietnam och Indonesien.