ELLS pris för bästa examensarbete 2020

Publicerad: 21 december 2020
Markos Managos i foderlaboratoriet. Foto.

Markos Managos har tilldelats ELLS pris för bästa examensarbete

Markos Managos, som gjort sitt examensarbete på institutionen för husdjurens utfodring och vård på SLU, har erhållit första pris i ELLS tävling om bästa Master of Science uppsats med sitt arbete om utfodring med extruderat ensilage. Markos belönades för bästa muntliga presentation i sektionen "Innovation in life sciences". Titeln på Markos examensarbete var "Extrusion of grass silage and its effect on feed intake, milk production and ingestive behaviour of dairy cows".

Bengt-Ove Rustas och Torsten Eriksson har handlett examensarbetet.

Läs om pristagarna på ELLS hemsida

Se Markos presentation på Youtube

Läs examensarbetet

Fakta:

ELLS - Euroleague for Life Sciences är ett nätverk av ledande universitet som samarbetar inom områdena naturresurshantering, jordbruks- och skogsvetenskap, biovetenskap, djurvetenskap, livsmedelsvetenskap, miljövetenskap och landsbygdsutveckling, inkl. Jordbruksekonomi eller landsbygds sociologi.

Gå till ELLS hemsida