Välkommen Sebastian Remvig!

Publicerad: 08 december 2021
Man med mörkt hår

Vi hälsar en ny medarbetare välkommen till SLU Kompetenscentrum företagsledning. Sebastian Remvig är ekonomagronom med inriktning företagsekonomi, aktiv inom LRF Ungdom och spelar på fritiden undervattensrugby i ett seniorlag.

Strax efter årsskiftet kliver Sebastian Remvig in i rollen som projektledare i SLU Kompetenscentrum företagsledning. Han är 29 år gammal och bor på Remmarlövs gård strax utanför Eslöv tillsammans med sin sambo. Med sig i bagaget har han bland ett genuint intresse för företagsekonomi och ett stort nätverk.
- Jag är nog en typisk föreningsmänniska och befinner mig i många sammanhang samtidigt. Till exempel är jag sedan i våras ledamot i LRF Ungdomens riksstyrelse och på fritiden aktiv i lokala föreningar, säger Sebastian Remvig.

Rådgivare HIR SKåne

Närmast kommer han från en tjänst som ekonomirådgivare på HIR Skåne, där han arbetat under två år. Dessförinnan gjorde han ett halvårs praktik på LRF:s Bryssselkontor.
Under studietiden var Sebastian Remvig kårordförande för Ultuna studentkår och fick därmed god inblick i den akademiska världen samt många kontakter. Här fick han även den första kontakten med SLU Kompetenscentrum företagsledning, genom kursen Strategisk företagsledning, fortbildningskursen för aktiva lantbrukare och företagare.

Bygger nätverk

Men sin bakgrund hoppas Sebastian Remvig ha ett stort nätverk med sig in i den nya tjänsten och att det kommer att ge synergieffekter.
- Min målbild är att fortsätta bygga ordentliga nätverk och att vi tillsammans ska kunna få ut mycket kunskap från universitetet till näringslivet. Det finns förväntningar på detta och jag ser fram emot att försöka få största möjliga utväxling.

Tränar juniorer

Sebastian Remvig tog över föräldragården för några år sedan men driver inget lantbruk utan arrenderar ut marken. Och så var det det där med undervattensrugby…
- Jag simtränade på elitnivå och när den satsningen lades ner blev det naturligt att gå över till de träningstider som låg efter simträningen. Nu tränar jag juniorlaget och spelar i seniorlaget.