Resebidrag ur Lennart Kennes minnesfond 2021

Publicerad: 27 februari 2021

En enig jury har utsett Kevin Dorst, Stockholms Universitet till mottagare av 2021 års resebidrag ur Lennart Kennes minnesfond.

Kevin Dorst är sedan 2019 doktorand vid Institutionen för organisk kemi, Stockholms Universitet, under handledning av Prof. Göran Widmalm. Han har en Master of Science i Kemi från Freiburgs universitet (Albert Ludwigs Universität Freiburg), Baden-Württemberg, Tyskland.

Fakta:

Lennart Kennes minnesfond har bildats utifrån donationer från familj och vänner, kollegor samt tidigare medarbetare till Professor Lennart Kenne (1944-2011), en framstående svensk organisk kemist.
Fondens mål och verksamhet

Fondens syfte är att fortsätta stödja forskning inom områden relaterade till den verksamhet som Lennart Kenne byggde upp genom att dela ut av resebidrag till lovande unga forskare verksamma i Sverige, företrädesvis doktorander men även postdocs.

En lista över beviljade bidrag från Lennart Kennes minnesfond finns här.

vadim.kessler@slu.se, 018-671541