Fem projekt beviljades stödmedel i SLU Urban Futures öppna utlysning för tvärvetenskaplig forskning

Publicerad: 21 juni 2021
Händer som skriver på en laptop.

SLU Urban Futures beviljar stödmedel till fem projekt ur plattformens öppna utlysning, våren 2021. Projekten har rötter i flertalet fakulteter vid SLU, är utformade ur ett mång- eller tvärvetenskapligt perspektiv och anknyter till temat hållbar stadsutveckling. Projekten visar både kopplingar till SDG 11 och SLU:s förmåga att producera urban forskning som är politiskt relevant.

Se listan med beviljade projekt på den engelska sidan.

Fakta:

SLU Urban Futures
SLU Urban Futures är en strategisk forskningsplattform med uppgift att inspirera och stödja SLU:s fakulteter i att initiera, utveckla och stärka tvärvetenskaplig forskning, utbildning och samverkan inom hållbar stadsutveckling. Plattformen publicerar öppna utlysningar två gånger om året.

Läs mer om SLU Urban Futures