Call for Ideas: Nästa steg för hållbarhet

Publicerad: 24 september 2021

Temat för CFI 2021/2022 ligger i linje med FN:s och SLU:s ambition att intensifiera arbetet för en hållbar framtid, genom systemperspektiv och tvärvetenskapliga tillvägagångssätt.

Tre dimensioner belyses och integrationen av dessa: miljömässiga, ekonomiska och sociala.

Vi skulle därför vilja inspirera nästa CFI -projekt att utforska och debattera vad nästa steg för hållbarhet kan vara.

Hur och vad kan vi som forskare och lärare i SLU Landskap göra i våra dagliga aktiviteter? Och hur kan vi föra det vidare till våra studenter och samhället?

Läs mer om ansökan i engelsk nyhet

Sista dag för ansökan är 28 november.

CFI poster 2021 (pdf)

Maria Wisselgren
Universitetsadjunkt vid Institutionen för stad och land; Avdelningen för Landskapsarkitektur

Telefon: 671945
E-post: maria.wisselgren@slu.se

SLU Landskap
SLU Landskap är en tvärinstitutionell plattform för samverkan och gemensam profilering av landskapsämnet inom SLU och en av de största miljöerna inom forskning och undervisning inom landskapsarkitektur i Europa.