Nya rutiner för sen anmälan

Publicerad: 30 september 2021

SLU stänger anmälan till vårterminens kurser efter sista anmälningsdag 15 oktober. Det är extra viktigt att du anmäler dig i tid eftersom du inte kan göra en anmälan mellan 16 oktober och 14 december. Det gäller även om du är antagen till ett program och ska läsa programkurser.

Den 15 december öppnar SLU för sen anmälan på de kurser (utbildningar) där det fortfarande finns chans att bli antagen.

Studenter som gör en sen anmälan rangordnas efter det datum när anmälan kommit in, inte efter avklarade poäng, betyg och högskoleprov. Det är svårt att säga om det finns möjlighet att få en plats på en utbildning med en sen anmälan.

Beslutet om ändrad rutin gäller alla utbildningar som utannonseras i vårtermins- och höstterminsomgångarna från och med ansökningsomgången för vårterminen 2022.

www.antagning.se/sv/anmal-dig-och-hall-koll/anmal-dig-sa-har/sen-anmalan

Antagningen

Fråga oss om behörighet och urval om du har sökt program eller kurser på SLU.

Kontakta oss via epost till antagning@slu.se eller genom kontaktformuläret.

För frågor om studieavgifter, kontakta tuitionfees@slu.se

Telefontider
Måndag 10-12