Sök finansiering till samverkansprojekt

Publicerad: 26 januari 2022

Den 15 mars är deadline för ansökningar till Movium Partnerskaps samverkansprojekt. Finansiering kan sökas av forskare vid LTV-fakulteten med minst en partner för forskningsprojekt har som mål att utveckla kunskap som är relevant för både universitet och bransch.

Movium Partnerskap är till för alla som arbetar med och ser stadens utemiljö som en viktig resurs i skapandet av attraktiva och hållbara städer. Partnerskapet möjliggör bland annat samarbeten mellan bransch och forskare på LTV-fakulteten vid SLU genom samfinansierade forskningsprojekt som ska ha relevans för alla parter. Har ni tankar eller idéer om projekt som skulle kunna utvecklas med praktiknära forskning så börja med att höra av er till partnerskapskoordinator Harald Klein. Ansökningstillfällena är årligen 15 mars och 15 oktober.

Harald Klein, koordinator Movium Partnerskap, miljöanalyskoordinator FOMA, SLU Tankesmedjan Movium
Enheten för samverkan och utveckling
E-post: harald.klein@slu.se