Anna-Lena Holgersson

Senast ändrad: 08 juli 2022

Anna-Lena är föreståndare i hippologenheten och programstudierektor i hippologprogrammet. Dessutom är hon sekreterare i VH-fakultetens kommitté för hästfrågor. Hon kommer från det lilla samhället Floda utanför Göteborg. Anna-Lena utbildade sig till husdjursagronom och tog examen år 1987. Efter sin examen arbetade hon i några år som först handläggare och sedan verksamhetsledare vid det Svenska Hästavelsförbundet (SH). Därefter gick hon en kompletterande utbildning inom pedagogik på Uppsala universitet för att utbilda sig till gymnasielärare. Hon fick jobb på Hästsportens Folkhögskola, avd. "Trav- och galoppskolan" på Kvinnersta i Örebro och Jälla Naturbruksgymnasium i Uppsala. Sedan 1994 har Anna-Lena jobbat med allt inom hippologenheten/-programmet, hon har jobbat som handläggare, lärare, programstudierektor och föreståndare.

På fritiden så tycker Anna-Lena om att vara i sin gård tillsammans med djuren och sin familj. Dessutom så är hon aktiv inom ridning och dans.