Mest delat 2019

Senast ändrad: 27 december 2019

Vilka var våra mest delade och uppmärksammade artiklar 2019? Här hittar du de Open Access-artiklar som ligger högst enligt Altmetric Explorer.

1. A global synthesis reveals biodiversity-mediated benefits for crop production, Matteo Dainese et al, Science Advances

2 Unravelling the Scientific Debate on How to Address Wolf-Dog Hybridization in Europe, Valerio Donfrancesco et al Frontiers in Ecology and Evolution

3. A rights revolution for nature, Guillaume Chapron, Yaffa Epstein, José Vicente López-Bao, Science

4. Approaching Ecological Sustainability in the Emerging Insects-as-Food Industry, Åsa Berggren, Anna Jansson, Matthew Low Trends in Ecology and Evolution
Läs mer i pressmeddelandet: Insekter kan vara bra mat, men produktionen måste också vara miljömässigt hållbar
Titta på videon: Eating insects - not sustainable by default

5 Two Basidiomycete Fungi in the Cortex of Wolf Lichens, Vera Tuovinen et al, Current Biology

6 Meta-analysis reveals that pollinator functional diversity and abundance enhance crop pollination and yield, B-A Woodcock, Nature Communications

7 Ecological Intensification: Bridging the Gap between Science and Practice, David Kleijn et al, Trends in Ecology and Evolution

8. Right on track? Performance of satellite telemetry in terrestrial wildlife research, Hoffman et al, Plos One

9 Grasslands-more important for ecosystem services than you might think, J Bengtsson et al, Ecosphere
Läs mer i pressmeddelandet: Ny studie: Tio skäl att bevara gräsmarkerna

10 Apex Predators Decouple Population Dynamics Between Mesopredators and Their Prey, Ben Feit et al, Ecosystems

Med hjälp av altmetri kan man få en indikation på hur mycket uppmärksamhet en vetenskaplig artikel fått i sociala medier, på nyhetstjänster, diskussionsforum för forskare, Wikipedia, i myndighetsutredningar och beslut.

Sidansvarig: anna.lundmark@slu.se