Ny kurs för innovativa företagare

Publicerad: 30 mars 2017

Vidareförädling av företagets produkter är en viktig möjlighet för att påverka intäkterna. I samarbete med forskningsinstitutet RISE erbjuder KCF en utbildning för dig som vill närma dig slutkunden genom att vidareförädla eller sälja livsmedel direkt till butik och konsument. Kursen hålls under våren på sju orter i Sverige.

För att nå långsiktig lönsamhet i företaget räcker det inte längre med att producera volym och vara kostnadseffektiv. Att tillföra mervärden genom vidareförädling av lantbruks- eller trädgårdsföretagets produkter är en viktig möjlighet för den som vill påverka sina intäkter. Detta ställer samtidigt krav på nya strategier och innovativ förmåga.

Kursen ”Kortare livsmedelskedja i lantbruket” vänder sig till lantbruks- och trädgårdsföretagare som vill förändra och utveckla sin strategi och ta en större del av värdekedjan från primärproduktion till konsument.

Under kursens två dagar får deltagarna en grundlig genomgång av bland annat strategimöjligheter, vägar till kortare livsmedelskedjor och teknisk utveckling inom området. Även marknadsanalys, marknadsföring och affärsmodeller diskuteras. Praktiska fall behandlas och ger möjlighet till direkt återkoppling till det egna företaget.

Välkommen till en utvecklande kurs!

Tid och plats:

• 25-26 april Göteborg
  • 3-4 maj Piteå
  • 9-10 maj Skåne
  • 22-23 maj Skara
  • 30-31 maj Gotland
  • 12-13 juni Uppsala

Kursavgift: 1 500 kronor ex moms, i avgiften ingår kursdokumentation, kursintyg och förtäring

Kursledare

Roger Uddstål, lantmästare och verksam på forskningsinstitutet RISE/enhet Jordbruk och livsmedel, med lång erfarenhet av affärsutveckling inom småskalig livsmedelsindustri.

Ove Karlsson, agronom och verksam vid Kompetenscentrum företagsledning, KCF, vid SLU Alnarp, med bakgrund som företagsrådgivare, bankman och med erfarenhet av att leda utvecklingsprojekt.

Anmälan, program och frågor: http://www.sp.se/sv/training/Sidor/Kortarelivsmedelskedjailantbruket.aspx