Doktorandtjänst i miljökommunikation

Publicerad: 05 april 2019

Avdelningen för miljökommunikation vid institutionen för stad och land utlyser en doktorandanställning Ref SLU ua 2019.2.5.1-1519.

Hela annonsen finns att läsa här  »

Välkommen med din ansökan via ansökningsknappen senast den 2019-05-15.

För att vara behörig till utbildning på forskarnivå krävs avlagd examen på avancerad nivå eller minst fyra års heltidsstudier varav minst ett år på avancerad nivå.

Ansökan ska innehålla ett personligt brev där du beskriver hur du vill ta dig an frågeställningarna du ser i projektet, CV, examensarbete och eventuella andra vetenskapliga arbeten, kopia på examensbevis samt fullständiga kontaktuppgifter till minst två referenspersoner. I de fall examensbevis på masterexamen inte hunnit erhållas kan intyg från programstudierektor eller motsvarande användas för att styrka pågående studier på masternivå.

Urval bland de behöriga sökande baseras på: skriftlig ansökan inklusive styrkt meritförteckning; examensarbete och andra åberopade arbeten; personliga referenser; samt en intervju.

Läs mer om SLU:s forskarutbildning här. www.slu.se/utbildning/program-kurser/forskarutbildning/

Placering: Uppsala

Tillträde: Augusti 2019

Anställningsform: Anställning som doktorand (4 års utbildning)