Studerande på masterprogrammet i landsbygdsutveckling Global Swede 2019

Publicerad: 27 maj 2019
En leende Gabriella Augustsson överlämnar ett diplom till en glad Sadiq Zafrullah. Foto.

Ännu en gång har en student på masterprogrammet i landsbygdsutveckling och naturresurshantering tilldelats utmärkelsen årets Global Swede.

Den 21 maj mottog Sadiq Zafrullah, masterstudent på programmet i landsbygdsutveckling och naturresurshantering, Global Swede-diplom vid en ceremoni med utrikeshandelsminister Ann Linde på Utrikesdepartementet i Stockholm.

Sadiq Zafrullah har arbetat med Internationella arbetsorganisationen i Thailand och representerat SLU vid Agrinaturas generalförsamling. Hans entusiasm för hållbarhet har fått honom att anordna flera evenemang om miljö och målen för hållbar utveckling.

Det är för nionde året i rad som diplomeringsceremonin för Global Swede anordnades av Utrikesdepartementet och Svenska institutet och det tredje gången en student vid något av institutionens masterprogram tilldelats utmärkelsen.