Wolf Talks: Ett konstnärligt forskningsprojekt

Publicerad: 30 augusti 2021
Varg som tittar in i kameran. Foto.

Vargar kan inte prata, eller hur? Eller, kan de? Wolf Talks är ett konstnärligt forskningsprojekt, skapat av Nico Carpentier, som ifrågasätter relationerna mellan mänskliga och icke-mänskliga djur. Wolf Talks är en del av The Fotograf Festival i Prag, som öppnar den 2 september.

Nico Carpentier är professor vid Charles University i Prag och ledare för arbetspaket 5, Konst och media.

Projektet Wolf Talks erbjuder också en ”Wolf Walk” för att besöka tolv olika platser i Prag. På varje plats kan du lyssna på ett Wolf Talks – ljudfragment där en varg talar till dig.

Om du inte kan ta dig till Prag finns möjligheten att lyssna på Wolf Talks online. För det, karta och mer information, besök Wolf Talks webbplats.

En poster för "Wolf Talks" med en varg och en mikrofon

Porträttfoto av en man inomhus, foto.Nico Carpentier

Professor vid Charles University i Prague
E-mail: nico.carpentier@fsv.cuni.cz