Ny sökning
BI1295

Hållbar växtproduktion från molekylär- till beståndsnivå

Kursen erbjuder en syntes och fördjupning av kunskap inom växtproduktionsforskningen, samt en integrering av olika analysmetoder bland annat växtfysiologi, växtförädling och processmodellering. Kursen ger en solid grund för forskning inom ämnesområdet, men också en träning av yrkesrollen. Kursen omfattar föreläsningar och obligatoriska seminarier och övningar och ett grupprojekt.


Föreläsningarna belyser grunderna för kulturväxters ursprung, förädling, fysiologi och produktion, och kopplar dessa till markens ekologi och växtnäringsprocesser, samt beskriver kvalitativt och kvantitativt effekterna av störningar på växtproduktionen och möjliga förbättringsstrategier. Dessa aspekter kommer att belysas på olika organisationsnivåer. Dessutom diskuteras under föreläsningarna komplexiteten och multifunktionaliteten i olika produktionssystem med fokus på hållbarhetsaspekter och de inneboende dilemman och en överblick ges över viktiga verktyg och principer inom forskningen. Seminarierna och övningarna tränar förmågan att läsa vetenskaplig litteratur och extrahera nyckelinformation, att identifiera kunskapsluckor samt att presentera och jämföra olika synpunkter. I grupparbeten tränas olika forskningsmetoder och ger tillfälle för praktisk tillämpning och värdering av kunskaper som förvärvats under kursen. Seminarier och övningar innehåller obligatoriska moment.


Kursvärdering

Kursvärderingen är avslutad

BI1295-40103 - Sammanställning av kursvärdering

Efter att kursvärderingen stängt har kursansvarig och studentrepresentanten upp till en månad på sig att skriva kommentarer. De publiceras automatiskt i sammanställningen.

Andra kursvärderingar för BI1295

Läsåret 2023/2024

Hållbar växtproduktion från molekylär- till beståndsnivå (BI1295-40042)

2024-03-20 - 2024-06-02

Läsåret 2023/2024

Hållbar växtproduktion från molekylär- till beståndsnivå (BI1295-40043)

2024-03-20 - 2024-06-02

Läsåret 2022/2023

Hållbar växtproduktion från molekylär- till beståndsnivå (BI1295-40051)

2023-03-22 - 2023-06-04

Läsåret 2022/2023

Hållbar växtproduktion från molekylär- till beståndsnivå (BI1295-40052)

2023-03-22 - 2023-06-04

Läsåret 2021/2022

Hållbar växtproduktion från molekylär- till beståndsnivå (BI1295-40030)

2022-03-24 - 2022-06-05

Läsåret 2021/2022

Hållbar växtproduktion från molekylär- till beståndsnivå (BI1295-40031)

2022-03-24 - 2022-06-05

Läsåret 2021/2022

Hållbar växtproduktion från molekylär- till beståndsnivå (BI1295-40032)

2022-03-24 - 2022-06-05

Läsåret 2020/2021

Hållbar växtproduktion från molekylär- till beståndsnivå (BI1295-40104)

2021-03-24 - 2021-06-06

Läsåret 2020/2021

Hållbar växtproduktion från molekylär- till beståndsnivå (BI1295-40105)

2021-03-24 - 2021-06-06

Läsåret 2019/2020

Hållbar växtproduktion från molekylär- till beståndsnivå (BI1295-40010)

2020-03-25 - 2020-06-07

Läsåret 2019/2020

Hållbar växtproduktion från molekylär- till beståndsnivå (BI1295-40011)

2020-03-25 - 2020-06-07

Läsåret 2019/2020

Hållbar växtproduktion från molekylär- till beståndsnivå (BI1295-40012)

2020-03-25 - 2020-06-07

Läsåret 2018/2019

Hållbar växtproduktion från molekylär- till beståndsnivå (BI1295-40002)

2019-03-26 - 2019-06-09

Läsåret 2018/2019

Hållbar växtproduktion från molekylär- till beståndsnivå (BI1295-40003)

2019-03-26 - 2019-06-09

Läsåret 2018/2019

Hållbar växtproduktion från molekylär- till beståndsnivå (BI1295-40004)

2019-03-26 - 2019-06-09

Kursplan och övrig information

Betygskriterier

SLU BI1295 – Grading criteria 2021

Grading scale: 5: Pass with Distinction; 4: Pass with Credit; 3: Pass; U: Fail

Two thirds of the course consists of lectures/seminars/exercises and one third of the course is project work. The first part is mostly linked to the intended learning outcomes (ILOs) 1-3 (see below) and is examined through a written exam. The project component is mostly linked to ILOs 4-5 (see below) and examined through an assessment of the student's work, written group project report, and oral group project presentation.

To pass the course, the grades of the written exam and the project work need to be either equal or greater than 3 (i.e., both parts of the course need to be passed). The final grade is the rounded value of the weighed mean of the grades for the written exam and the project work.

Participation in the compulsory activities (including the seminars) is required to pass the course (for grade 3). If a student is absent, the student should get in contact with the teacher responsible for the missed part to discuss a make-up task. This task should be carried out independently and handed in as a written report in order to achieve a pass, in agreement with the teacher responsible for that part.

Grading criteria for the written exam

The written exam will examine the student's knowledge of the topics covered during the course lectures and seminars, thus testing primarily whether the student has met the first three ILOs (listed on the course syllabus):

  1. describe the origin of cultivated plants, the basic breeding strategies for them, and their molecular and physiological features relevant for production
  2. discuss the effects of plant features and growing conditions on the production, yield and resource use efficiency of cultivated plants
  3. evaluate the impacts of different management solutions on the production and yield of cultivated plants, with reference to different criteria for sustainability and multifunctionality.

Each course lecture and seminar is associated to one (main) ILO (see course schedule). To fulfill the ILOs, the student needs to achieve at least 45% of the maximum score for each ILO.

The final grade of the written exam will be determined as follows:

Grade 5: Achievement of at least 85 % of the maximum score of the whole written exam.

Grade 4: Achievement of at least 70 % of the maximum score of the whole written exam.

Grade 3: Achievement of at least 55 % of the maximum score of the whole written exam.

Grading criteria for the project work

The assessment of the project work primarily aims at determining whether the student has met ILOs 4 and 5 (listed on the course syllabus):

  1. plan research activities necessary to answer specific research questions in the subject area, under limited guidance
  2. present the results in a scientifically-appropriate way

The following weights will be used to evaluate the different aspects of the project work: the final written report (75%) and the oral presentation (25%). (Percentages refer to the grading of the project work only. The project work grade is then averaged with the written exam grade, as specified on p. 1.)

Written report (75%)

The written report will be graded to assess the student's ability to explain the connection between the project work and the state of the art (building on literature review, course lectures and seminars), to present the experiment and its design, as well as the demonstrated analytical understanding and reflections and writing quality (form and language).

Grade 5: Demonstrate advanced understanding of the subject through application in project work and thorough review of relevant scientific literature. Provide original, significant and correct experimental design with respect to the main hypotheses of the project work. Provide insightful and thorough discussion of experimental plan. Use existing scientific literature to place the outlined experimental plan in the context of current published theory. Good use of figures and graphics combined with concise text in proper scientific tone, without errors in grammar or spelling. Appropriate referencing to existing literature.

Grade 4: Demonstrate adequate understanding of the connections between the state of the art and the application in project work, with a review of relevant scientific literature. Provide correct and significant experimental design with respect to the main hypotheses of the project work. Provide discussion of the experimental plan. Use existing scientific literature to place the outlined experimental plan in the context of previously published theory. Good use of figures and graphics combined with concise text in proper scientific tone. Appropriate referencing to existing literature.

Grade 3: Demonstrate a limited understanding of the connections between the state of the art and the application in project work, with a limited review of relevant scientific literature. Provide correct experimental design with respect to the main hypothesis of the project work. Discussion of the experimental design with minimal referencing to existing literature. Use correctly figures and graphics combined with concise text.

Oral presentation (25%)

The oral presentation will be assessed for clarity of the presentation and visuals.

Grade 5: Presents clearly, in a well-structured way, and in a scientifically appropriate tone the project hypotheses, methods and their implications. Excellent management of time. Responds to questions from the audience.

Grade 4: Presents clearly and in a well-structured way the project hypotheses, methods and their implications. Good management of time

Grade 3: Presents the project hypotheses, methods and main results.

Litteraturlista

Kursfakta

Kursen ges som en fristående kurs: Ja Kursavgift: Studieavgift, endast för medborgare utanför EU, EES, och Schweiz: 38054 SEK Nivå: Avancerad nivå (A1N)
Ämne: Biologi
Kurskod: BI1295 Anmälningskod: SLU-40103 Plats: Alnarp Distanskurs: Nej Undervisningsspråk: Engelska Ansvarig institution: Institutionen för växtproduktionsekologi Studietakt: 100%