Ny sökning
LK0244

Trädgårdsdesignens metod och material

I kursen introduceras studenten till de verktyg, metoder och material som är grundläggande inom trädgårdsdesign. Dessa tillämpas i konkreta exempel och övningar där studenten steg för steg tar sig an designprocessens olika delar. Teoretiska avsnitt varvas med praktiska övningar där kunskapen fördjupas och befästs genom reflektioner över den egna arbetsprocessen. Växtfysiologin behandlar växtens inre uppbyggnad, vatten- och näringsupptagning, fotosyntes och organiska ämnen, tillväxtfaktorer samt tillväxt från frö till planta med hjälp av exempel som är relevanta inom trädgårdsdesign.


Schemalagda övningar, seminarier och studiebesök är obligatoriska.


Kursvärdering

Kursvärderingen är avslutad

LK0244-20101 - Sammanställning av kursvärdering

Efter att kursvärderingen stängt har kursansvarig och studentrepresentanten upp till en månad på sig att skriva kommentarer. De publiceras automatiskt i sammanställningen.

Andra kursvärderingar för LK0244

Läsåret 2021/2022

Trädgårdsdesignens metod och material (LK0244-20143)

2021-11-02 - 2022-01-16

Läsåret 2018/2019

Trädgårdsdesignens metod och material (LK0244-20012)

2018-11-05 - 2019-01-20

Läsåret 2017/2018

Trädgårdsdesignens metod och material (LK0244-20085)

2017-10-30 - 2018-01-14

Läsåret 2016/2017

Trädgårdsdesignens metod och material (LK0244-20066)

2016-10-31 - 2017-01-15

Läsåret 2015/2016

Trädgårdsdesignens metod och material (LK0244-20100)

2015-10-26 - 2016-01-17

Kursplan och övrig information

Litteraturlista

  1. Life Between Buildnings Författare: Jan Gehl 1) Form and Fabric in Landscape Architecture: A Visual Introduction Författare: Catherine Dee

Kursfakta

Kursen ges som en fristående kurs: Ja Kursen ges som en programkurs: Trädgårdsingenjör: design - kandidatprogram Nivå: Grundnivå (G1N)
Ämne: Trädgårdsvetenskap Landskapsarkitektur Landskapsarkitektur Trädgårdsvetenskap
Kurskod: LK0244 Anmälningskod: SLU-20101 Plats: Alnarp Distanskurs: Nej Undervisningsspråk: Svenska Studietakt: 100%