Ny sökning
SG0275

Hållbar marknadsföring i biobaserad sektor

Hållbar marknadsföring i biobaserade sektorer är förknippat med många utmaningar. Kursen erbjuder en fördjupning i marknadsföringsperspektiv som är baserade på sociala, miljömässiga och finansiella värdedimensioner i resurshantering. I kursen blandas teoretiska föreläsningar med empiriska presentationer av skogliga, livsmedels och tjänsteproduktion, i en studentaktiv ansats. Det innebär dialoger i seminarier och grupprojekt i vilka fördjupningar görs inom området management med en cirkulär ekonomi som utgångspunkt.

Information från kursledaren

Welcome to the course! We start November 2nd (2021) and the course runs until January 16th (2022). This course is an advanced marketing class. It focuses on marketing management in food systems, and systems related to fiber, food, transport, services etc. and the interrelation between these systems.

I will make a preliminary schedule available on this, the open course home page in September. A final schedule will be available when the course starts. I realize that you need to see the dates for classes in order to make plans for the Christmas vacation. The course is planned to make it possible to take a break over Christmas - but it means working diligently during the semester.

Please make sure you have access to the course book at the start of the course:

Beltz, Frank-Martin & Peattie, Ken, (2012) Sustainability Marketing: A Global Perspective, (2nd Ed.), John Wiley and Sons Ltd. Chichester, the UK.

Additional readings will be available on the Canvas page and through the SLU Library services.

The course runs Monday - Friday (08-16, or possibly 17 on a few occasions). We do not have anyting scheduled for Wednesday afternoons (as is the tradition at SLU). A preliminary schedule is available under "timetable" - times may shift but the schedule gives you a general idea of the structure of the course.

Looking forward to meeting you (in person, if the Covid 19-situation allows for that).

:-) Cilla

Kursvärdering

Kursvärderingen är avslutad

SG0275-20168 - Sammanställning av kursvärdering

Efter att kursvärderingen stängt har kursansvarig och studentrepresentanten upp till en månad på sig att skriva kommentarer. De publiceras automatiskt i sammanställningen.

Andra kursvärderingar för SG0275

Läsåret 2023/2024

Hållbar marknadsföring i biobaserad sektor (SG0275-20142)

2023-10-31 - 2024-01-14

Läsåret 2022/2023

Hållbar marknadsföring i biobaserad sektor (SG0275-20118)

2022-11-01 - 2023-01-15

Kursplan och övrig information

Litteraturlista

  1. Sustainbility Marketing: A Global Perspective (2nd. ed.) Författare: Frank-Martin Beltz and Ken Peattie ISBN: ISBN: 978-1-119-96619-7 [Sustainbility Marketing: A Global Perspective (2nd. ed.)] (https://www.wiley.com/en-us/Sustainability+Marketing%3A+A+Global+Perspective%2C+2nd+Edition-p-9781119966197) Kommentar: Beltz, Frank-Martin & Peattie, Ken, (2012) Sustainability Marketing: A Global Perspective, (2nd Ed.), John Wiley and Sons Ltd. Chichester, the UK.

Kursfakta

Kursen ges som en fristående kurs: Ja Kursavgift: Studieavgift, endast för medborgare utanför EU, EES, och Schweiz: 38054 SEK Nivå: Avancerad nivå (A1N)
Ämne: Skogsvetenskap Företagsekonomi Skogsvetenskap Företagsekonomi
Kurskod: SG0275 Anmälningskod: SLU-20168 Plats: Uppsala Distanskurs: Nej Undervisningsspråk: Engelska Ansvarig institution: Institutionen för skogsekonomi Studietakt: 100%